Klauzula informacyjna

Klauzula informacyjna

W związku z obowiązującym od 25 maja 2018 r. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO):

ADMINISTRATOR DANYCH Administratorem danych osobowych jest  Instytut Szkoleniowo – Doradczy J. Kuszmider z siedzibą 90-520 Łódź, ul. Gdańska 116/7
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W sprawie pytań dotyczących ochrony Państwa danych osobowych można się skontaktować przez adres e-mail: kontakt@iszd.pl lub pisemnie na adres administratora.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu prowadzenia z Państwem komunikacji za pomocą poczty elektronicznej, telefonicznie bądź listownie na podstawie art. 6 ust 1 lit. a RODO czyli dobrowolnej zgody którą Państwo wyrazili poprzez wyraźne działanie (wysłanie do nas wiadomości e-mail z żądaniem odpowiedzi, telefon bądź korespondencję tradycyjną).

Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu  przesyłania informacji handlowych na podstawie art. 6 ust 1 lit. f RODO czyli prawnie uzasadnionego interesu administratora;

Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu  realizacji usługi szkolenia zgodnie z postanowieniami umowy – przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy i do jej wykonania na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, dalej związku z podjętą współpracą, z przedsiębiorstwem udostępniającym dane osobowe uczestników szkolenia w celu realizacji usługi szkolenia na podstawie art. 6 ust 1 lit. f RODO czyli prawnie uzasadnionego interesu administratora;

Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu wystawania certyfikatów i wydawania zaświadczeń na podstawie art. 6 ust 1 lit. f RODO czyli prawnie uzasadnionego interesu administratora;

Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu  dochodzenia i obrony przed roszczeniami na podstawie art. 6 ust 1 lit. f RODO czyli prawnie uzasadnionego interesu administratora,

Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji obowiązków przewidzianych w przepisach prawa, w szczególności przepisach podatkowych i o rachunkowości na podstawie art. 6 ust 1 lit.  c RODO czyli obowiązku wynikającego z przepisu prawa ciążącego na administratorze.

 ODBIORCY DANYCH

Odbiorcami Państwa danych osobowych są:

·         upoważnieni pracownicy zatrudnieni przez administratora;

·         organy władzy publicznej lub podmioty wykonujący zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

KATEGORIE DANYCH

Kategorie danych osobowych niezbędnych do wypełnienia celów przetwarzania to:

·         w wypadku Usługobiorcy będącego osobą fizyczną: imię i nazwisko, nazwa firmy, adres e-mail, adres, NIP;

·         w przypadku osoby fizycznej wskazanej jako osoba zawierająca Umowę w imieniu Usługobiorcy lub jako osoba kontaktowa: imię̨, nazwisko, adres e-mail, stanowisko, numer telefonu;

·         w przypadku Uczestników szkoleń: imiona, nazwiska, adresy e-mail, nazwy instytucji/podmiotów kierujących Uczestnika na szkolenie.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Państwa dane osobowe otrzymaliśmy od:

·         Pracodawcy kierującego Państwa na szkolenie;

PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, przysługują Państwu następujące uprawnienia:

·         dostępu do treści danych (zgodnie z art. 15 RODO);

  • sprostowania danych (zgodnie z art. 16 RODO);
  • usunięcia danych (zgodnie z art. 17 RODO);
  • ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 RODO);
  • przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 RODO);
  • prawo do wniesienia sprzeciwu (zgodnie z art. 21 RODO);
  • prawo, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania z prawem, którego dokonano przed jej cofnięciem, jeśli podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda.

Realizacja poszczególnych prawa uzależniona jest od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych osobowych. W przypadku danych osobowych przetwarzanych w granicach wskazanych przepisami prawa, w większości przypadków nie jest możliwa realizacja prawa do przenoszenia czy prawa do usunięcia danych.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGOPrzysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych przez Administratora. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
PRZEKAZANIE DANYCH Państwa dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego, organizacji międzynarodowej.
ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE W trakcie przetwarzania Państwa danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.
OKRES ARCHIWIZACJI Dane osobowe będą przetwarzane do zakończenia celu w związku, z którym zostały pozyskane a po tym czasie będą przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa  w zgodzie ustawą z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. W przypadku prowadzania korespondencji prze okres trwania tej korespondencji, prowadzenia rozmów związanych z ofertą lub współpracą lecz nie dłużej niż do czasu wycofania zgody, w przypadku przesyłania ofert czy informacji handlowych do czasu skutecznie wyrażonego sprzeciwu. W przypadku wystawiania certyfikatów czy zaświadczeń do zakończenia celu jakim jest wydanie zaświadczeń czy certyfikatów.  W przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami – okres niezbędny do dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami z uwzględnieniem okresów przedawnienia określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. W odniesieniu do umów przez okres prowadzenia negocjacji, a w przypadku zawarcia umowy okres trwania umowy. W przypadku realizacji obowiązków przewidzianych w przepisach prawa w zgodzie z okresem wymaganym przez odpowiednie przepisy prawa, w szczególności w zakresie przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej.