Sygnaliści

Nie czekaj – działaj !!!

Dyrektywa o sygnalistach będzie regulowała ochronę osób, które dokonują zgłoszeń nieprawidłowości i naruszeń o których uzyskały informacje w związku z wykonywaną pracą.

Nowe zobowiązania wynikające z tej ustawy dotyczą zarówno sektora publicznego jak i prywatnego.

Instytut Szkoleniowo – Doradczy poprzez zaprojektowanie dedykowanego rozwiązania informatycznego zapewni obsługę  kanału pozwalającego na zgłaszanie naruszeń oraz opracowanie procedur dotyczących zgłaszania naruszeń występujących w zakładzie pracy.

Naszym celem jest pomoc w eliminowaniu przypadków niewłaściwego postępowania w miejscu pracy. Niewykryte przypadki niewłaściwego postępowania, nękania, zastraszania, oszustw, przekupstwa i korupcji, nieetycznego zachowania to zagrożenia, które mogą spowodować straty finansowe i utratę reputacji.

 

Nasz system zapewni:

bezpieczeństwo i dyskrecję: (sygnaliści mogą wybrać, czy chcą pozostać całkowicie anonimowi dla pracodawcy, czy też chcą ujawnić swoją tożsamość);

bezpieczeństwo danych: bezpieczny kanał i bezpieczna platforma skutecznie chroni sygnalistów i informacje poufne;

dostępność: nasz serwis jest dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, jesteśmy do dyspozycji 24/7;

wiele kanałów: sygnaliści mogą bezpiecznie zgłosić sprawę za pośrednictwem dedykowanego systemu sygnalista, poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej lub telefonu.

Nasz zespół zapewni:

analizę: zgłoszenia są analizowane, sporządzamy raporty umożliwiające skuteczne postępowanie;

prowadzenie i doradztwo: w każdym przypadku wymagającym pomocy eksperckiej – świadczymy taką pomoc.

Zapewniamy wdrożenie, a także stałą obsługę.

Kompleksowa obsługa to:

  1. Przygotujemy procedury zgodne z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz z przepisami ustawy krajowej.
  2. Implementacja ww. procedury w Państwa jednostce uwzględniająca jej strukturę, zadania, działalności, dotychczasowe procedury, regulaminy, procesy – efektywne i adekwatne wdrożenie w oparciu o najlepsze standardy rynkowe;
  3. Ustanawianie i zaprojektowanie wewnętrznych kanałów informowania o naruszeniu;
  4. Usługa zewnętrznego utrzymywania niezależnego, bezstronnego zewnętrznego kanału dokonywania zgłoszeń (zarówno dla zgłoszeń informacji przez pracowników, osoby trzecie, innych interesariuszy);
  5. Prowadzenie właściwych rejestrów zgłoszeń;
  6. Sporządzanie cyklicznych sprawozdań i raportowanie wyników w zakresie punktu powyżej;
  7. Podejmowanie i prowadzenie wewnętrznych postępowań wyjaśniających przez wy-kwalifikowanych radców prawnych;
  8. Rekomendowanie działań następczych w zakresie dochowania należytej staranności przez wyznaczoną osobę lub wyznaczony wydział w przypadku prawdopodobieństwa wystąpienia naruszenia;
  9. Realizacja szkoleń – zapewnienie zrozumiałych i łatwo dostępnych informacji na temat procedur na potrzeby dokonywania zgłoszeń;
  10. Monitorowanie, ocena i przegląd procedur wewnętrznych w przypadku nowelizacji przepisów;
  11. Opracowanie i wdrożenie Kodeksów Etycznych, zasad postępowania pracowników.

Nasz cel to Wasze bezpieczeństwo.